حمو بيكا يعترف بتعاطيه للمخدرات .. ويهاجم محمد رمضان وحسن شاكوش ومجدي شطة

حمو بيكا تعاطيت المخدرات قبل 8 سنين

2020-05-06T13:20:00+03:00
2020-05-06T13:22:13+03:00
يوميات فنية
مرح يوسف6 مايو 2020
حمو بيكا يعترف بتعاطيه للمخدرات .. ويهاجم محمد رمضان وحسن شاكوش ومجدي شطة
حمو بيكا وشاكوش

حمو بيكا مطرب المهرجانات أعترف بتعاطيه للمخدرات قبل 8 سنين وأن الان لا يتناول أي نوع من المخدرات

وينصح الشباب بالابتعاد عنها لما تسببه من اضرار .

وقال بيكا ” أنا مش بشرب مخدرات خالص واللي يقول أنا كنت بشرب وبطلت من 8 سنين وبنصح كل الشباب يبطلوا لأن أضرارها كتير “.

وفي حوار على برنامج ” شيخ الحارة والجرئة ” مع الخرجة ايناس الدغيدي أكد أنه عاني من اضرار صحية كبيره بسبب المخدرات مشيرآ الى أنه يتلقى علاج لمعدته بسبب اضرار المخدرات ولكن الان انتبه لحياته وابتعد عن المخدرات التي كان يتناولها في السابق .

حمو بيكا وحسن شاكوش

هاجم بيكا , زميله مطرب المهرجانات حسن شاكوش قائلآ ” الغرور أكل حسن شاكوش وبقى من شايف حد وشايف نفسه أنه رقم واحد واللي بيعمله في نفسه غلط وفي مجالنا محدش رقم واحد ” مؤكدآ أن النجاح الكبير الذي حققه حسن شاكوش سبقه في بنجاحات مهرجانات كثيرة .

وأبدى المطرب حمو بيكا ، سعادته بالنجاح الذي حققه حس شاكوش، مضيفا: “أنا مش بنفسن وعمري ما أنفسن من شاكوش ولو هينجح 100 سنة أنا فرحان أنه ناجح عشان حسيت أنى عملت حاجة،

مؤكدا أن بداية نجاح شاكوش كانت من المشاركة معه في أغانيه وأنه أنتج له حوالي 15 أغنية”.

وتابع: “بداية نجاح حسن شاكوش من عندي وهو كان عنده 5% من الجمهور قبل ما يغني معايا، وصعب شاكوش يتنطط عليا وهو بيتنطط على كل الناس إلا أنا وأنا خط احمر بالنسبة له”.

ورفض مطرب المهرجانات حمو بيكا ، الأصوات التي تصفه بأنه يقلد النجم محمد رمضان بنشر صوره بجانب سيارته، مؤكدا أنه لم يقلد رمضان ولا غيره من الفنانين قائلا: “أنا مش بقلد حد وأنا عندي عربيتين والعربيات اللي عندي جايبها قسط وقبل الشهرة كان عندي موتوسيكل وبعدين العربيات”.

وأكد: ” محمد رمضان اللي بيقلدنا وهو ممثل المفروض ملوش علاقة بالغناء، كما رفض حمو بيكا ، مقارنته بالمطرب الشعبي مجدي شطة أو اعتبار شطه أفضل منه من ناحية الأداء والغناء، قائلا: “مفيش حد أفضل مني ومين اللي يقارني بمجدي شطة، ومجرد ذكر اسمي شهره له،

وأنا أكبر من أني أرد عليه ولو مجدي شطة صوته حلو يبقى مصر كلها صوتها حلو”.